Every Summer has a Story Part II #Gdańsk

22:26

Oprócz południa Polski udało nam się w końcu dotrzeć i zwiedzić odrobinę północnej części naszego kraju. Chyba wstyd się przyznać, ale po raza pierwszy w życiu byłam w Gdańsku i po 20-stu latach ponownie nad polskim morzem. Oczywiście Pomorze przywitało nas deszczem, na szczęście nie było ulewnych opadów i mogliśmy sobie pozwolić na popołudniowo-wieczorne zwiedzanie Gdańska. Może sprawiła to pogoda, ale moje pierwsze skojarzenie gdy wyszliśmy nad Motławę przy znanym żurawiu i spojrzałam w około od razu skojarzyło mi się z Londynem, co prawda mało mają te dwa miejsca wspólnego, ale takie było moje pierwsze odczucie. Ta zabudowa skojarzyła mi się z typowo brytyjską architekturą.

Do Gdańska przyjechaliśmy we wtorek późnym popołudniem, a więc zaraz po zameldowaniu w naszym hotelu nie czekaliśmy długo tylko od razu wyruszyliśmy na miasto, po mimo, że w pierwszym dniu pogoda nie dopisała za bardzo, ale i tak było fantastycznie, a miasto nabrało innego klimatu i zauroczyło mnie na swój sposób. Pierwsze co odwiedziliśmy to mega fajną hiszpańską knajpkę, w której zjadłam przepyszną paellę z owocami morza.
Po pysznym obiedzie nadszedł czas na zwiedzanie miasta i odkrywanie uroków ulicy Mariackiej czy też Długiej. Pomimo pochmurnej pogody klimat sprzyjał i było świetnie. Zresztą zobaczcie sami na poniższych zdjęciach.
Natomiast kolejny dzień przywitał nas już piękną słoneczną pogodą, a więc tuż po śniadaniu przecieraliśmy szlaki po raz kolejny, ponieważ koniecznie musiałam uchwycić te słoneczne chwile w moim obiektywie. Cóż to było za idealne światło, a i miasto ukazało się całkiem z innej strony. Z racji, że mieliśmy tylko nie całe dwa dni na zwiedzanie Trójmiasta, w ten sam dzień zaliczyliśmy Sopot oraz Gdynie - Orłowo, ale będzie jeszcze jeden post ponieważ strasznie dużo fajnych zdjęć mi wyszło, które chciałabym Wam pokazać, a na jeden wpis było by zdecydowanie za dużo, dlatego stwierdziłam, że podzielę je na dwa osobne wpisy. Zostawiam Was ze zdjęciami i proszę piszcie w komentarzach, jak Wam się podobają i jakie miejsce w okolicach jeszcze byście polecali aby zobaczyć?
A tutj powyżej nasz uroczy hotelik, idealnie położony bo w samym sercu Starego Miasta, nie daleko Neptuna.
Ulica Mariacka najbardziej urzekła moje serce!
A no moje jednodniowe zwiedzanie wybrałam jedną z moich ulubionych w tym sezonie stylizacji z bluzką hiszpanką w roli głównej, lato dobiega końca więc był to chyba ostatni możliwy moment aby ją jeszcze założyć. Zdecydowanie mój najlepszy zakup w tym sezonie. A Wy co myślicie? Jak Wam się podoba taki look?
Z pewnością można powiedzieć, że Gdańsk jest kolejnym pięknym miastem Polski, choć szczerze muszę przyznać, że jednak osobiście wolę południe polski i nasze góry oraz Kraków, ooo tak nic nie jest w stanie przyćmić tego miasta, tam to dopiero jest klimat... ahhh tęsknie już za Krakowem, napewno będzie następny na mojej liście. A jakie są Wasze ulubione miejsca w Polsce, do których chętnie wracacie? Piszcie w komentarzach! Pozdrawiam

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe