CINQUE TERRE Vernazza #My dream destination

20:00

Dzisiaj wreszcie zabieram Was w jedno z najpiękniejszych miejsc we Włoszech. Liguria i region Cinque Terre. Jedno z najbardziej odwiedzanych miejsc we Włoszech, turystów nie brakuje tutaj o każdej porze roku. Nie ma się co dziwić, miejsce to zachwyca. Cinque Terre odwiedziliśmy końcem października zeszłego roku, był to już nasz kolejny raz w Ligurii i napewno nie ostatni. Pogoda dopisała, to był idealny dzień na spacery po tutejszych znanych mi do tej pory ze zdjęć takich miasteczek jak Vernazza czy też Riomaggiore . Naszą podróż zaczęliśmy od słynnej Vernazza.

Samochód zaparkowaliśmy na parkingu położonego jakieś 2 km od miasta, ponieważ nawet nie ma możliwości aby tam wjechać. Dojazd tutaj jest długi i biegnie wzdłuż wybrzeża, stromymi i krętymi drogami skąd możemy podziwiać niesamowity widok na morze liguryjskie. W sezonie nie polecam tej opcji, nam już było ciężko znaleść miejsce parkingowe pomimo, że wyjechaliśmy wcześnie rano no i byliśmy poza sezonem. Do wszystkich miast w regionie Cinque Terre dojedziemy także pociągiem i to nawet już z Pisy i wtedy wysiadamy w centrum miasta i możemy zacząć zwiedzanie. Większość tych miast połączona jest także szlakami pieszymi co napewno jest świetną opcją jeśli spędzamy tak trochę więcej czasu niż dwa, trzy dni. Szlaki prowadzą przez park narodowy i niektóre odcinki są płatne, ale warto napewno skorzystać z takiej opcji, ponieważ widoki są nieziemskie. My niestety mieliśmy ograniczony czas, ale przy kolejnej okazji chciałabym tutaj zagościć na dłużej i pospacerować owymi szlakami.
Vernazza, kolorowe, bajeczne i radosne miejsce za wielu uznawane za najpiękniejsze w regionie Cinque Terre. Majestatyczne skały łączą się tutaj ze szmaragdowym Morzem Liguryjskim, kolorowe kamienice przyprawiają o zawrót głowy i sprawiają, że nie można oderwać od nich oczu. Przez miasto przebiega jedna, główna ulica przy której znajdują się sklepy z pamiątkami, kawiarnie oraz restauracje, ale skręcając w lewo lub w prawo, możemy nieco zgubić się w wąskich uliczkach natrafiając na lokalne galerie, ścieżki te także prowadzą do kolejnych miast regionu. Nad miastem górują tarasowo zabudowane winnice oraz gaje oliwne. Te piękne widoki możemy już podziwiać idąc z dużo wyżej położonego parkingu. Miejsce to jest pełne cudownego oraz iście włoskiego klimatu. Napijemy się tutaj pysznego wina, zjemy dobre, świeże pesto, które słynie w tym regionie i bez końca będziemy zachwycać się pięknymi widokami.
Miejsce to napewno warto odwiedzić na dłużej, aby nacieszyć się jego urokiem, my spędziliśmy tutaj kilka godzin, ale i tak jestem w siódmym niebie, że mogłam tutaj być i zobaczyć piękno tego miejsca na własne oczy. Po kilku godzinach spędzonych w Vernazza czas na kolejne miejsce... o którym przeczytacie już w kolejnym poście.