Little moments that make life beautiful #Koh Tao Thailand

20:00

Koh Tao to niewielka wyspa położona na wschodnim wybrzeżu Tajlandii w archipelagu wysp Samui. Jest trzecia co do wielkości pośród 80-ciu innych wysp leżących tutaj. Na tą uroczą wysepkę możemy dostać się na kilka sposobów. Można wybrać opcje prosto z Bangkoku dojechać do Chumphon i stamtąd przepłynąć katamaranem, albo tak jak my, jechaliśmy z Krabi autobusem około 2,5h do prowincji Surat Thani, a stamtąd promem na wyspę Koh Phangan gdzie mieliśmy godzinną przesiadkę i stamtąd już około godzinki i jesteśmy na miejscu. Koh Tao, zwana również Wyspą Żółwia, kiedyś była miejscem odosobnienia dla więźniów politycznych, a dzisiaj jest prawdziwym rajem, szczególnie dla nurków, którzy przybywają tutaj tłumami czego nie da się nie zauważyć. Wszędzie wkoło pełno sklepików, szkółek oraz agencji, które organizują wycieczki wraz z kursami nurkowania. Koh Tao zajmuje drugie miejsca na świecie pod względem wydanych licencji nurkowych PADI. Nie zawsze wyspa ta była znana z rajskich plaż oraz nurkowania, niegdyś znajdowała się tutaj baza piratów morskich, potem więzienie i w końcu przystań dla łodzi rybackich, które wciąż są charakterystyczne dla tej wyspy i możemy podziwiać je uśpione, kolorowe, dryfujące przy brzegu morza. Myślę, że każdy tutaj znalazłby coś dla siebie oprócz nurkowania, można tutaj odkryć piękne zatoki oraz ich urokliwe plaże, z których roztaczają się niezapomniane widoki. Wyspę można zjechać kursującymi tutaj na okrągło pikapami przerobionymi na taksówki albo wypożyczyć skuter. My wybraliśmy tą drugą opcję ponieważ lubimy być niezależni. Do większości przepięknych zatoczek zwłaszcza na wschodnim oraz południowym wybrzeżu wyspy możemy dotrzeć jedynie piechotą lub łodzią np. na Him Wong, Laem Thian leżące na północnym wschodzie, Tanote, Luek gdzie można spotkać rekiny rafowe. Mieliśmy to szczęście i przez w sumie przypadek okazało się, że nasz resort znajduje się przy jednej z piękniejszych plaż na wyspie, gdzie pomimo tego iż na tej małej wyspie jest sporo turystów i dużo się dzieje, znaleźliśmy ciszę i spokój. Plaża Haad Thien, zwana również Rocky Bay, czyli Skalista Zatoka jest jedną z najlepszych plaż Koh Tao. Woda ma tutaj niesamowity kolor, czysta i przeźroczysta, biały piasek zapada się pod stopami, a nad plażą pochylają się malownicze palmy kokosowe. Mimo tego, że plaża jest tak cudowna, raczej jest odludna, kto szuka ciszy i spokoju będzie zachwycony tym miejscem. Znajduje się tutaj Resort o tej samej nazwie The Haadtien Beach Resort Koh Tao, w którym spędziliśmy 3 noce i 4 cudowne dni i który polecam z czystym sumieniem. Osobiście uważam, że to jeden z najlepszych resortów na wyspie jeśli chodzi o lokalizację. A teraz zostawiam Was ze zdjęciami, które zrobiliśmy tuż po wschodzie słońca. Jak co dzień obudził mnie szum fal i brzask wschodzącego słońca. Otworzyłam oczy i wyjrzałam za baldachim, tak dobrze się spało, że nie miałam ochoty jeszcze wstawać. „Włóż tą czerwoną sukienkę, będą piękne zdjęcia przy wschodzie słońca" usłyszałam od męża. Tak zrobiłam i rzeczywiście, to był idealny moment na małą sesję w tym cudownym miejscu, które skradło moje serce. Ciekawa jestem co Wy sądzicie?